Ana içeriğe atla

Erasmus+ Ana Eylem 1: Öğretim Hareketliliği

 

Üniversitemiz Eğitim Fakültesi Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü Öğretim Üyesi Dr. Vesife Hatısaru, 9-13 Nisan 2018 tarihleri arasında Erasmus+ Ana Eylem 1 Yükseköğretim Öğrencileri ve Personeli Hareketlilik Projeleri kapsamında Lizbon Üniversitesi Eğitim Enstitüsü'ne öğretim hareketliliği gerçekleştirdi. Öğretim hareketliliği faaliyeti öğretim üyeleri ile toplantılar, bilimsel faaliyetler konusunda istişare ve seminerlerden oluştu.    

Dr. Hatısaru, öğretim hareketliliği süresince The European Doctorate in Teacher Education (EDiTE), programına dahil oldu. EDiTE, Avrupa Komisyonu’nun araştırma ve yenilik programı olan Horizon 2020 Marie-Sklodowska-Curie kapsamında desteklenen dört yıllık (2015-2019) bir projedir. Proje, farklı ülkelerden beş farklı üniversite tarafından yürütülmektedir: Eötvös Loránd Üniversitesi, Innsbruck Üniversitesi, Lisbon Üniversitesi, Lower Silesia Üniversitesi ve Masaryk Üniversitesi. Proje kapsamında farklı 11 ülkeden 15 genç araştırmacı (Butan, Çek Cumhuriyeti, Ekvador, Almanya, Yunanistan, Macaristan, Nepal, Polonya, Sırbistan, Suriye, ABD), bu 5 ortak üniversite tarafından istihdam edilmektedir. Araştırmacılar, danışmanlarıyla çalışmakta ve EDiTE birleşik araştırma programı çerçevesinde araştırma projelerini gerçekleştirmektedirler. Proje kapsamındaki Education Issues in Europe adlı derse, EDiTE Lizbon Üniversitesi Koordinatörü Asst. Prof. Luís Tinoca tarafından davet edilen Dr. Hatısaru, katılımcılara Türkiye Eğitim Sistemi ve Zorlukları konulu bir seminer verdi.

http://www.edite.eu/news/2018/04/lecture-about-education-in-turkey-by-professor-vesife-hatisaru/

Dr. Hatısaru, Asst. Prof. Ana Cláudia Henriques tarafından verilen, Matematik Öğretim Pedagojisi adlı derse katılarak lisansüstü öğrencilerinin GeoGebra deneyimlerini gözlemledi.

Prof. João Pedro da Ponte tarafından yönetilen Doktora Seminerleri oturumuna dahil olarak, matematik eğitimi doktora öğrencilerinin bilimsel komiteye vermiş oldukları doktora çalışması sunumlarına katıldı ve Doktora Seminerleri kapsamında katılımcılara, Ortaöğretim Matematik Öğretmenlerinin Öğretim Bilgisi Hakkındaki İnanışları ve Öğretim Pratiğine Etkisi adlı bir konuşma verdi. 

Dr. Hatısaru’ya göre, Hayat Boyu Öğrenme Programı ve Erasmus+ dahil olmak üzere, Avrupa Komisyonu’nun eğitim-öğretim alanındaki bu programlar, hem öğrencilerin hem de alandaki profesyonellerin gelişimine önemli katkı sağlamaktadır. Gerçekleştirilen mevcut öğretim hareketliliği faaliyeti de bunlardan biri olmuştur.