TEDU Lisans Programları Kabul Kriterleri

2018-2019 EĞİTİM ÖĞRETİM YILI

TED ÜNİVERSİTESİ LİSANS PROGRAMLARINA ULUSLARARASI ÖĞRENCİ KABULÜ BAŞVURU KRİTERLERİ

SINAV/DİPLOMA

BAŞARI PUANI/ORTALAMASI

Türkiye Lise Diploması

Türkiye’de alınmış lise bitirme belgesinde/lise diplomasında en az %80 not ortalamasına sahip olmak.

Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Sınavı (ÖSYS)

ÖSYS sınavları sonucunda, başvurulan programın, puan türünde bir önceki yıl ÖSYS taban puanına sahip olmak.

SAT

"SAT Reasoning" sınavının "Math" ve "Evidence-Based Reading and Writing" testlerinden 1600 üzerinden en az 1000 toplam puan ve Mühendislik, Mimarlık, Şehir ve Bölge Planlama, İktisat ve İşletme programları için 800 üzerinden en az 600 "Math" puanına sahip olmak.

GCE

 

Başvurulan programla ilgili aşağıdaki kriterlerden birini sağlamak:

1-     En az C notu alınmış 2 A seviyesi (Advanced Level) dersi

2-     En az C notu alınmış 4 AS seviyesi dersi sunmak.

ACT

ACT sınavında Matematik dahil 36 üzerinden en az 24 puan almış olmak.

Uluslararası Bakalorya (IB) Sınavı

Uluslararası Bakalorya diplomasında 45 üzerinden en az 28 puana sahip olmak.

Uluslararası Bilim Olimpiyatları

Türkiye Bilimsel ve Teknik Araştırma Kurumunun (TÜBİTAK) tanıdığı ve katıldığı uluslararası bilim olimpiyatlarından altın, gümüş veya bronz madalya sahibi olmak.

 (IOI) The International Olympiad in Informatics

 (IBO) The International Biology Olympiad

 (IPhO) The International Physics Olympiad

 (IChO) The International Chemistry Olympiad

 (IMO) The International Mathematical Olympiad

 (JBMO) Junior Balkan Mathematical Olympiad

 (BMO) Balkan Mathematical Olympiad

 (BOI) Balkan Olympiad in Informatics 

West African Examination Council (WAEC) ya da West African Senior School Certificate Examination (WASSCE)

Nijerya/ Gana/ Gambia/ Liberya/ Sierra Leone

WAEC ya da WASSCE sınavlarında başvurulan programla ilgili üç konudan en az B3 notu almış olmak.

BTEC (Business and Technology Education Council) QCF (Qualification Credit Framework) Diploma

Başvurulan programla ilgili dalda BTEC Extended Diploma için minimum DMM, BTEC Diploma için ise minimum D*D* notlarına sahip olmak.

ABD

Amerika Lise Bitirme Sınavında  (Türkiye ya da diğer ülkelerde alınmış olabilir) en az % 75 başarı ortalamasına sahip olmak.

Afganistan

Afganistan Üniversite Giriş Sınavında (Concours-KONKURS General State Examination) ya da lise eğitimi sonunda verilen Afganistan Lise Diplomasında %80 başarı ortalamasına sahip olmak.

Almanya

Abitur sınavında en çok 3 genel puan, ayrıca başvurulan programla ilgili alanlarda 15 üzerinden en az 8 puan almış olmak.

Angola

Lise eğitimi sonunda verilen Angola diplomasında (Secondary School Leaving Certificate - Habilitacao Literarias) 20 üzerinden en az 13 puana sahip olmak.

Arjantin

Lise eğitimi sonunda verilen Arjantin diplomasında (Título de Bachiller) 10 üzerinden en az 7 diploma notu.

Arnavutluk

Matura sınavından 10 üzerinden en az 7 puan almış olmak.

Avustralya

Merkezi Lise Bitirme Sınavından en az %70 başarı ortalamasına sahip olmak.

Avusturya

Matura (Reifeprüfung) sınavından 5 üzerinden en az 3 puan almış olmak.

Azerbaycan

Merkezi Üniversite Giriş Sınavında (TQDK) başvurulan programla ilgili alanda 700 üzerinden en az 500 puana sahip olmak.

Bahreyn

Merkezi Lise Bitirme Sınavında (Tawjihi) başvurulan programla ilgili dalda en az % 70 başarı ortalamasına sahip olmak.

Bangladeş

12 yıllık lise eğitimi sonucunda verilen Bangladeş diplomasında (Higher Secondary Certificate (HSC) / Intermediate) başvurulan programla ilgili dalda en az % 70 başarı ortalamasına sahip olmak.

Belarus

Belarussian Central Testing sınavından 600 üzerinden en az 420 puana sahip olmak.

Belçika

Lise eğitimi sonunda verilen Belçika diplomasında en az %70 başarı ortalamasına sahip olmak.

(Abschlusszeugnis der Oberstufe des Sekundarunterrichts / Diploma van secundair onderwijs / Certificat d'enseignement secondaire supérieur)

Birleşik Arap Emirlikleri

Merkezi Lise Bitirme Sınavında başvurulan programla ilgili dalda en az %70 başarı ortalamasına sahip olmak.

Bosna Hersek

Lise eğitimi sonunda verilen Bosna Hersek diplomasında en az %70 başarı ortalamasına sahip olmak ya da 5 üzerinden en az 3,5 not ortalamasına sahip olmak.

(Diploma o položenom maturskom ispitu (RS) / Diploma o završenoj srednjoj školi (FiBH) /Secondary School Leaving Diploma)

Brezilya

ENEM / Vestibular / Certificado de Conclusão de Ensino Médio sınavlarında en az %70 başarı ortalamasına sahip olmak.

Bulgaristan

Merkezi Lise Bitirme Sınavından en az %70 başarı ortalamasına sahip olmak.

Cezayir

Cezayir Bakalorya (Baccalaureate of Secondary Education) sınavının, Mühendislik ve Mimarlık Programları için başvurulan programla ilgili üç konusundan %70, diğer bölümler için %60 başarı ortalamasına sahip olmak.

Çin Halk Cumhuriyeti

Merkezi Üniversite Giriş Sınavında (Gaokao) başvurulan programın puan türünde 750 üzerinden en az 500 puan veya 12 yıllık lise diplomasında (Senior Secondary School Certificate) % 70 başarı ortalamasına sahip olmak.

Danimarka

Merkezi Lise Bitirme Sınavından (Secondary Education Graduation Certificate/ Higher Preparatory Examination Certificate) 12 üzerinden en az 7 puan almış olmak.

Endonezya

"Ujian Nasional (UN)" sınavında 60 üzerinden en az 40 puan almış olmak.

Etiyopya

Ethiopian Higher Education Entrance Examination (EHEEE) sınavından en az %70 başarı ortalamasına sahip olmak.

Fas

Fas Bakaloryasında (Baccalaureate of Secondary Education) 20 üzerinden en az 12 puan almış olmak.

Fildişi Sahili

Fildişi Bakaloryasında (Baccalauréat Général), başvurulan programla ilgili olmak üzere, Temel Bilimler (General Sciences) ve Yaşam Bilimleri (Life Sciences) dallarında 400 üzerinden en az 280, diğer dallarda 400 üzerinden en az 240 puan almış olmak.

Filistin

Merkezi Lise Bitirme Sınavında başvurulan programla ilgili dalda en az %70 başarı ortalamasına sahip olmak.

Fransa

Fransa Bakaloryasında başvurulan programla ilgili dalda 20 üzerinden en az 12 puan almış olmak.

Güney Afrika

Lise eğitimi sonunda verilen Güney Afrika diplomasında (National Senior Certificate) 7 üzerinden minimum 6 puana ya da %70 başarı ortalamasına sahip olmak.

Güney Kore

Lise Akademik Yeterlik sınavından (College Scholastic Ability Test/ CSAT) minimum %65 başarı ortalamasına ve B türü en az bir ilgili konuya sahip olmak.

Gürcistan

En az 70% başarı ortalamalı ya da 5 üzerinden en az 3 puan alınmış Attestat’a sahip olmak.

Hindistan

12 yıllık lise eğitimi sonucunda verilen Hindistan diplomasında (Higher Secondary School Certificates - Indian School Certificate (ISC) / Intermediate Certificate / Higher School Certificate / Higher Secondary Certificate / All India Senior School Certificate / Pre-University course - awarded on completion of Standard XII) başvurulan programla ilgili dalda en az % 60 başarı ortalamasına sahip olmak.

Hırvatistan

Matura sınavından en az 70% başarı ortalamasına sahip olmak.

Hollanda

En az %70 diploma notuna sahip olmak

(Voorbereidend wetenschappelijk onderwijs (VWO) / Hoger beroepsonderwijs (HBO) propedeuse)

Irak

Merkezi Lise Bitirme Sınavında başvurulan programla ilgili dalda en az % 70

İran

Dört yıllık lise eğitimi sonunda verilen merkezi lise bitirme sınavı (Dabiristan) ortalaması 20 üzerinden en az 15 VEYA üç yıllık lise eğitimi sonunda verilen merkezi lise bitirme sınavı (Dabiristan) ile birlikte Üniversite Öncesi Eğitimi (Pishdaneshgahi) bitirme notu 20 üzerinden en az 15.

İsrail

Te'udat Bagrut (Matriculation Certificate) / Mechina sınavından en az  70%

 

Japonya

Upper Secondary School Leaving Certificate (Kotogakko Sotsugyo Shomeisho)’dan 5 üzerinden en az 3,5 ya da ortalama en az %70 diploma notuna sahip olmak.

Kamerun

Kamerun Bakalorya (Cameroon Baccalaureate) sınavından 20 üzerinden en az 12 veya en az üç Kamerun GCE-AL (Cameroon General Certificate of Education Advanced Level) konusundan geçmiş ve ayrıca, bunlardan başvurulan programla ilgili iki konudan en az C notu almış olmak.

Kanada

En az 70% not ortalaması ile Lise Diplomasına sahip olmak.

Katar

Merkezi Lise Bitirme Sınavında başvurulan programla ilgili dalda en az % 70 başarı ortalamasına sahip olmak.

Kazakistan

-Haziran 2017’den önce alınan Ulusal Üniversite Giriş Testinin (ENT), lise eğitim dilinden farklı dil sınavı (Rusça veya Kazakça) hariç olmak üzere, dört temel sınavından 100 üzerinden toplam en az 70 puan.

-Haziran 2017’den sonra alınan Ulusal Üniversite Giriş Testinden (ENT) başvurulan alanla ilgili 2 seçmeli konu dahil 5 konuda 140 üzerinden en az 85 puan.

Kenya

KCSE (Kenya Certificate of Secondary Education) sınavı ortalaması en az B-; ayrıca başvurulan programla ilgili dört alanda en az 36 toplam puan.

Kırgızistan

Ulusal Üniversite Giriş Sınavından (ORT) 250 üzerinden en az 160 puan.

Kosova

Matura sınavından 5 üzerinden en az 3 puan almış olmak.

 

Kuveyt

Merkezi Lise Bitirme Sınavında başvurulan programla ilgili dalda en az % 70.

Libya

Merkezi Lise Bitirme Sınavında başvurulan programla ilgili dalda en az % 70 ya da Libyan Al Shahada Al Thanawiya sınavında 240 üzerinden Mühendislik ve Mimarlık bölümlerinden en az 170, Sosyal Bilimler bölümlerinden en az 165 puana sahip olmak.

Lübnan

Lübnan Bakalorya (General Secondary Education Certificate) sınavının, Mühendislik, Fen ve Mimarlık Programları için başvurulan programla ilgili üç konudan ortalama en az %70, diğer bölümler için ortalama en az %60.

Macaristan

Matura sınavından 5 üzerinden en az 3 puan almış olmak.

Makedonya

Matura sınavından 5 üzerinden en az 3 puan almış olmak.

Malezya

“Sijil Tinggi Persekolahan Malaysia (STPM)” sınavından, ikisi başvurulan programla ilgili olmak üzere üç konudan en az BBC notları almış olmak.

Malta

Advanced Matriculation (AM) sınavından en az C notu almış olmak.

Mısır

Merkezi Lise Bitirme Sınavında başvurulan programla ilgili dalda en az % 70 başarı ortalamasına sahip olmak.

Moğolistan

Merkezi Üniversite Giriş Sınavında başvurulan programla ilgili dört alanın her birinde 800 üzerinden en az 600 puan almış olmak.

Moldova

Moldova Bakaloryasında 10 üzerinden en az 7 puan almış olmak.

Norveç

Lise eğitimi sonunda verilen Norveç diplomasında Norwegian Upper Secondary School Leaving Certificate (Vitnemal fra den Videregaende Skole) 6 üzerinden minimum 4 notu almış olmak.

Özbekistan

Minimum %70 ya da 5 üzerinden 3,5 puan alınmış Attestat’a sahip olmak.

Pakistan

12 yıllık lise eğitimi sonucunda verilen Pakistan diplomasında (Higher Secondary Certificate (HSC) / Intermediate) başvurulan programla ilgili dalda en az % 70 başarı ortalamasına sahip olmak.

Polonya

Lise eğitimi sonunda verilen Polonya diplomasında 6 üzerinden minimum 4 notu almış olmak.

(Świadectwo Dojrzałości / Świadectwo Ukończenia Gimnazjum / Świadectwo Ukończenia Liceum Ogólnokształcącego )

Romanya

Romanya Bakaloryasında 10 üzerinden minimum 7 puana sahip olmak.

Ruanda

Ruanda AGSCE (Rwanda Advanced General Secondary Certificate Examination – RAGSCE) sınavının AL (Advanced level) “principal” seviyesinde en az üç konusundan geçmiş ve ayrıca, bu konulardan başvurulan programla ilgili ikisinden en az B notu almış olmak.

Rusya

Merkezi Devlet Sınavının (Unified State Examination - EGE), en az ikisi başvurulan programla ilgili olmak üzere, üç konusundan %60 başarı ortalamasına sahip olmak.

Senegal

Senegal Bakaloryasında 20 üzerinden minimum 15 puana sahip olmak.

Sırbistan

Merkezi Lise Bitirme Sınavında 5 üzerinden en az 3,5 puana sahip olmak.

Somali

Lise eğitimi sonunda verilen Somali Lise Bitirme Diploması’nda en az %70 başarı ortalamasına sahip olmak.

Sri Lanka

Sri Lanka GCE-AL (Sri Lanka G.C.E Advanced Level) sınavından, başvurulan programla ilgili üç konudan en az BBC notları almış olmak.

Sudan

Lise eğitimi sonunda verilen Sudan diplomasında minimum B ya da %70 başarı ortalamasına sahip olmak.

Suriye

Merkezi Lise Bitirme Sınavında başvurulan programla ilgili dalda en az % 70 başarı ortalamasına sahip olmak.

Suudi Arabistan

Başvurulan programla ilgili dalda Merkezi Lise Bitirme Sınavında en az %70 ve ayrıca, “Qudurat” sınavında en az %70 başarı ortalamasına sahip olmak.

Tacikistan

Minimum %70 ya da 5 üzerinden 3,5 Attestat skoruna sahip olmak.

Tanzanya

Başvurulan programla ilgili alanda “İkinci Sınıf” (Division Two) Tanzanya Lise Diplomasına (Tanzanian Advanced Certificate of Secondary Education - ACSE) sahip olmak. İkinci Sınıf Diploma Koşulları: “General Studies” konusundan geçmiş ve en az ikisi “principal” seviyede olmak üzere üç konudan toplam en fazla 12 puan almış olmak.

Tunus

Tunus Bakalorya (Baccalaureate of General Secondary Education Certificate) sınavında, Mühendislik ve Mimarlık Programları için başvurulan programla ilgili üç konudan ortalama en az % 70, diğer bölümler için ortalama en az % 60 başarı ortalamasına sahip olmak.

Türkmenistan

Minimum %70 ya da 5 üzerinden 3,5 Attestat skoruna sahip olmak.

Uganda

Uganda ACE (Uganda Advanced Certificate of Education - UACE) sınavının AL (Advanced Level) “principal” seviyesinde en az üç konusundan geçmek ve ayrıca, bunlardan başvurulan programla ilgili iki konudan en az C notu almış olmak.

Ukrayna

Ukrayna Merkezi Sınavında (Ukrainian External Independent Test OZN), en az iki konuda olmak üzere başvurulan programla ilgili konularda 200 üzerinden en az 160 puana sahip olmak.

Umman

Merkezi Lise Bitirme Sınavında başvurulan programla ilgili dalda en az % 70 başarı ortalamasına sahip olmak.

Ürdün

Merkezi Lise Bitirme Sınavında(Tawjihi) başvurulan programla ilgili dalda en az % 70 başarı ortalamasına sahip.

Yemen

Merkezi Lise Bitirme Sınavında başvurulan programla ilgili dalda en az % 70 başarı ortalamasına sahip olmak.

Yunanistan

Lise diploması (Apolytirion of Lykeo - Secondary School Leaving Certificate) not ortalamasında 20 üzerinden en az 14 puan almış olmak.

Zambiya

Lise eğitimi sonunda verilen Zambia diplomasında (ZSC) başvurulan programla ilgili dalda üç konudan en az 4 notu almış olmak.

Zimbabve

Başvurulan programla ilgili alanlarda alınan en az bir B ve iki C notu alınmış üç "Zimsec" A seviyesine sahip olmak.